#Tjenestevilkår

DETTE ER HVA VI FORVENTER AV DEG

Vilkår og betingelser for endring og avbestilling

Du kan avbestille eller endre individuelle reservasjoner (opptil 5 rom) frem til kl. 15.00 dagen før planlagt ankomstdato. Etter dette tidspunktet kan du ikke endre eller avbestille reservasjonen. Kompensasjon for rom som ikke benyttes, beregnes i henhold til følgende praksis (gjelder for individuelle gjester):

A) Standard grunnregel

Ved uteblivelse vil gjesten bli belastet rommets pris for én dag.

B) Forsinket avbestilling

Hvis en rombestilling avbestilles senere enn kl. 15.00 1 dag før planlagt ankomstdato, og rommet ikke kan leies ut til en annen gjest, vil gjesten som opprinnelig bestilte rommet, bli belastet prisen for rommet for én dag.

Alle endringer og avbestillinger må gjøres ved å sende en e-post til reception@canyonhotell.no.

For gruppereservasjoner (flere enn 4 rom) gjelder andre vilkår. Ta kontakt med oss hvis du trenger mer informasjon.

Forpliktelser og ansvar for Canyon Hotells gjester

Avtaler om bestilling av hotellrom er bindende for begge parter.
En bestilling er bindende når den er bekreftet og du har mottatt en bestillingsreferanse. Denne kan gis muntlig, skriftlig eller via bookingsystemet. Når du foretar en bestilling, må du oppgi navn, adresse, e-postadresse, ankomst- og avreisetidspunkt og forskuddsbetaling. Gjestene er forpliktet til å oppgi korrekt kontaktinformasjon når de booker. Det er viktig at du oppgir e-postadresse og telefonnummer, da dette er nødvendig for at du skal kunne motta bestillingsbekreftelsen (via e-post) og nøkkelkoden (via SMS) på innsjekkingsdagen.
Nøkkelkoden du får på ankomstdagen, er gyldig frem til avtalt utsjekkingsdato. Etter kl. 11.00 på utsjekkingsdatoen vil nøkkelkoden ikke lenger fungere.

For å bestille rom på Canyon Hotell må du være minst 18 år. Du som bestiller rom til en mindreårig er ansvarlig uansett om du bor sammen med den mindreårige på rommet eller ikke.
Mindreårige under 18 år kan ikke overnatte uten foreldreansvar, tillatelsesskjemaet er ikke gyldig. Av sikkerhetshensyn tillater vi kun våre ansatte og innsjekkede gjester på hotellrommene og i andre reserverte lokaler.

Det er ikke tillatt å gi tilgang med nøkkelkode til andre enn den eller de som er registrert som gjest(er) på rommet. Maksimalt tillatt antall gjester per rom er: 2 i standard dobbeltrom, 3 i Standard Twin og Superior dobbeltrom.

Under oppholdet er gjestene forpliktet til å overholde hotellets og myndighetenes regler og bestemmelser.

Hotellets gjester og andre som besøker hotellet må ikke utsette andre hotellgjester eller personer som bor i nærheten for forstyrrelser, uro eller fare. Gjester som ikke overholder disse forpliktelsene, kan bortvises fra hotellet uten krav på noen form for kompensasjon. Hvis det oppstår hendelser, må gjesten(e) betale en bot på opptil 5000,- NOK.

Hotellets gjester er juridisk og økonomisk ansvarlige for enhver skade de, med eller uten forsett, måtte påføre hotellet eller skade de måtte påføre en tredjepart, inkludert, men ikke begrenset til, ødeleggelse av eiendom eller fjerning av eiendom fra hotellet uten tillatelse.

Røyking er ikke tillatt på hotellet. Røyking på rommene eller i gangene vil utløse brannalarmen. Alle kostnader knyttet til en slik utløsning av brannalarmen eller skader på rommet vil bli belastet den/de som har forårsaket dette, eller kontaktpersonen knyttet til bestillingen av rommet.

Hotellets forpliktelser og ansvar

Dersom hotellet, av årsaker som ligger utenfor hotellets kontroll, ikke er i stand til å tilby gjesten et rom som han eller hun allerede har bestilt og betalt for, har hotellet rett til å tilby gjesten(e) overnatting på et annet lokalt hotell uten ekstra kostnad. Hotellet er forpliktet til å informere den aktuelle gjesten om slike endringer og arrangementer uten forsinkelse.

Hotellrommene rengjøres daglig, med mindre gjestene velger å gjøre en positiv innsats for miljøet ved å være Arctic Green Guest, og derfor henger opp "Green Guest"-skiltet.

I henhold til norsk lovgivning er hotellet ansvarlig for sine gjester og deres eiendeler, men kun i den grad eventuelle skader skyldes forsett eller uaktsomhet fra hotellets ansatte. Dersom en gjest ønsker å påberope seg slik forsett eller uaktsomhet fra hotellets ansatte, må gjesten bevise dette i hvert enkelt tilfelle.

Dersom en gjest ønsker at hotellet skal ta et større ansvar for hans eller hennes verdisaker, kan han eller hun be om at hotellet tar imot disse til oppbevaring. Hotellet har rett til å avslå en slik forespørsel.

For din egen sikkerhet

Legg alltid merke til hvor nødutgangene, alarmknappene og brannslukningsapparatene er plassert. Sjekk informasjonen på baksiden av hotellromsdøren. Les også vår "Quick Info" som er innrammet på rommet ditt.

Sidetittelen din